måndag 7 mars 2011

"Jag har haft jäkligt roligt"

Tobias Nyberg (23) en av många lovande juniorer i Älvsbyn.
Älvsbyn avslutade säsongen med en förlust hemma mot Kiruna med 1-5 (1-1, 0-3, 0-1).
- Inte så mycket att säga om, tycker Peter Öhlund, tränare, som på söndagen gjorde sin sista match med gänget.
Efter fyra slutar Peter Öhlund som tränare för ÄIF Hockey.

- Efter fyra år med mig som tränare är det dags för någon annan att ta över.
Öhlund säger sig ha haft en bra tid i ÄIF.
- Jag har haft jäkligt roligt och trivs bra i Älvsbyn.
Öhlund kommer att fortsätta med hockey i någon form.
- Jag vill gärna dela med mig av mina erfarenheter i ledar- och spelarutveckling. Men var det blir vet jag inte just nu.
Matchen då?
Ja, Älvsbyn började piggt och tog ledningen redan efter 2:59 genom Joakim Lundkvist.
- Hela första peridoen var okej, tycker Öhlund.
I andra ryckte Kiruna ifrån.
- Med den träningsdos Kiruna har ska de slå oss, säger Öhlund och berättar att Kiruna tränat alla dagar utom fyra under februari månad.
För ÄIF:s del så avslutades säsongen som den börjat - med nya skador. Emil Bergström fick utgå med ryggsmärtor och Rickard Sundqvist med ett ömmande knä.
Bäst i Älvsbyn denna gång var Joakim Lundkvist och Johan Grönlund. Plus också till juniorerna Viktor Nyström och Tobias Nyberg samt unge målvakten Jonathan Norman som till och med räddade en straff.
TEXT: TONY BERGLUND  FOTO: STERLING NILSSON