onsdag 9 mars 2011

Andra raka segern i SM-serien för AnnaCarin

AnnaCarin Karlsson, Älvsbyns MS, flyger fram i skotercross-SM. I Kirunas deltävling, den gångna helgen, kom den andra raka segern sedan AnnaCarin tränat och laddat upp i Svartnäs, Dalarna.
Här nedan följer hennes egna ord om förberedelserna och tävlingen i Kiruna:

"Där satt den!!!
Med lite justering i variatorer och lite bättre självförtroende så plötsligt funkade det, YES!! Jag har börjat vara med i starterna!
För två veckor sedan, i brist på träning på grund av den i hållande kylan, åkte jag till Svartnäs i Dalarna för att köra Vildmarkscupen. En tävling som är återkommande och ganska prestigefull vad jag kan förstå. 
För träningens skull anmälde jag mig i både Dam- och Herrklassen. Jag vann Damklassen och till råga på allt gick jag och direktkvalificerade mig till B-final i herrklassen och lyckades komma tvåa i det heatet så det innebar att jag fick köra A-final med herrarna. 
Jag blev därmed tydligen historisk som den första tjej som någonsin, i Vildmarkscupens historia, tagit sig till A-final. Fick mig en rejäl träningshelg och jag är jättenöjd med hur jag presterat.


SM-deltävlingen i Kiruna
Turen eller vad det nu är, fortsätter att hålla i sig. Även denna gång blev det vinst, körningen har aldrig känts bättre och jag känner att jag har hittat flytet. Hoppas bara att man får vara frisk och hel från skador. Det är fortfarande väldigt jämt mellan oss i toppen och det är viktigt att inget går fel. 
Det blåste, näst intill stormade hela dagen, men tävlingarna flöt på bra. Vi var 14 tjejer så vi körde bara två finalheat.
Första heatet tog jag starten och ledde till ett varv från mål då jag av någon anledning råkade slå ner styret så att gasen pekade rakt ner och jag fick problem med att gasa, så naturligtvis kom Marika och körde om mig. Marika är tuff i sin körning och vill liksom jag vinna och det gjorde hon i detta heatet.
Andra heatet tog jag också starten och hittade flytet på en gång kunde efter 6 varv gå i mål som vinnare, det var en riktigt skön känsla kan jag säga, nu återstår det två deltävlingar och en final av SM - som sagt hoppas att jag får vara frisk och skotern hel så jag får vara med till slutet!! :) 
Nästa SM tävling är om två veckor i Walles kom dit och kika vet ja!"