onsdag 8 februari 2012

Tränarna i Luleå förlänger med Luleå

Efter första SM-semifinalen på tio säsonger i våras och nu serieledning inför landslagsuppehållet har Luleå Hockey valt att förlänga samarbetet med tränarkvartetten Jonas Rönnqvist, Thomas Berglund, Roger Åkerström och Daniel Henriksson även för nästa säsong, skriver Luleå Hockey på sin hemsida.


Lyssna även inlägget från Sveriges Radio när Jonas Rönnqvist intervjuas om sin övergång från Almtuna till Luleå:


Lyssna: Jonas Rönnqvist

Lars Bergström:
- Vi tycker att vi har en otroligt bra tränarlösning i Jonas Rönnqvist, Thomas Berglund, Roger Åkerström och Daniel Henriksson. Därför känns det glädjande att vi kommer att fortsätta jobba tillsammans och att vi kan hålla den kontinuitet som vi eftersträvar för att vi skall fortsätta vara ett bra Luleå Hockey.

Jonas Rönnqvist:
- Det känns naturligt att fortsätta med Luleå Hockey och att vi har någonting bra på gång med laget och föreningen där vi hoppas kunna ta nästa steg tillsammans.

Thomas Berglund:
- Det känns bra, vi är ett bra gäng som jobbat på bra tillsammans och som nått en del framgångar och som hoppas att vi skall kunna nå ännu längre.

Roger Åkerström:
- Jag har trivts bra i min roll och ser fram emot nya utmaningar med Luleå Hockey. Och det är kul att föreningen vill fortsätta satsa på mig och mina kollegor.

Daniel Henriksson:
- Det skall bli kul att fortsätta i föreningen och tillsammans med dom andra i tränargänget. Jag har lärt mig mycket under de här två åren som målvaktstränare i Luleå Hockey och känner att jag kan fortsätta utvecklas tillsammans med våra duktiga målvakter.

Läs mer på Luleå Hockeys hemsida genom att klicka här...